Ako krok po kroku vytvoriť úspešnú darcovskú výzvu – tipy a triky
Darcovská výzva je jednoduchý a zábavný spôsob, ako môžete získať peniaze pre nejakú charitu alebo konkrétneho človeka, ktorému chcete pomôcť. Základnou ingredienciou je chuť, nadšenie a nápad. A samozrejme aj trochu vytrvalosti, aby ste dotiahli celú akciu do úspešného konca.
Samotnému vytvoreniu výzvy by mala predchádzať príprava – potrebujete vymyslieť, o čom výzva bude, komu chcete výťažkom zo zbierky pomôcť a koho všetkého s ňou môžete osloviť.
Krok prvý – Komu chcete pomôcť
Ak chcete podporiť nejakú charitu alebo projekt, dajte o tom vedieť aj organizácii, určite Vám radi s realizáciou a šírením výzvy pomôžu. Zistite si čo najviac informácií o projekte, aby ste ich mohli použiť vo výzve, prípadne, aby ste vedeli odpovedať na otázky tých, ktorých s výzvou oslovíte.
Ak chcete pomôcť konkrétnej osobe, určite jej dajte o tom vedieť, aby ste si boli istí, že súhlasí a je si vedomá, že sa výzva na zbierku bude zdieľať aj na verejných sociálnych sieťach.
Krok druhý – Téma a obsah, alebo o čom bude vaša výzva
Témou darcovskej výzvy môže byť naozaj čokoľvek, čo bude zaujímavé a atraktívne pre tých, ktorých oslovíte. Pamätajte, čím osobnejšie darcovskú výzvu napíšete, tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa dotknete srdiečka tých na druhej strane a zmotivujete ich tak k podpore.
Ukážme si niekoľko príkladov:
Sviatok alebo oslava – blížia sa Vaše narodeniny? Svadba? Krstiny? Promócie? Výročie svadby či prvého rande? Obráťte sa na svojich priateľov, rodinu, známych a milou formou ich cez darovaciu výzvu požiadajte, aby Vám namiesto darov, darčekov, záplavy kvetov, či kvalitného vína poslali finančný dar, ktorý chcete darovať niekomu ďalšiemu a znásobiť tak všeobecnú radosť.
Aktivita – radi beháte, bicyklujete, chodíte po horách? Alebo je Vašou záľubou pečenie koláčov či háčkovanie? Zapojte do svojho hobby aj svojich známych a vyzvite ich, nech Vás podporia. Napríklad, že zabehnete 100 jarných kilometrov, alebo, že napečiete pagáče pre všetkých susedov v dome. Nezabudnite však vysvetliť, prečo aktivitu robíte a koho tým chcete podporiť.
Obľúbený projekt – svojich priateľov môžete aj priamo vyzvať na podporu projektu, na ktorom Vám veľmi záleží. Vysvetlite im, prečo je podľa Vás tento projekt taký dôležitý a že bude skvelé, keď sa do podpory pustia spolu s Vami.
Nezabudnite do výzvy vložiť fotografie – poznáte to, jedna fotka vyjadrí niekedy viac ako 1000 slov 😉
Krok tretí – Koho výzvou môžete osloviť
Kohokoľvek. Samozrejme treba sa predovšetkým zamerať na Vašich najbližších, rodinu, priateľov, známych, ktorí Vám dôverujú, ktorí Vás budú prirodzene chcieť podporiť, pretože Vás majú radi a samozrejme aj tých, u ktorých predpokladáte, že by sa im mohol páčiť projekt, pre ktorý robíte zbierku. Je užitočné urobiť si zoznam všetkých aj s kontaktami a po zverejnení výzvy na sociálnych sieťach môžete tento svoj okruh začať oslovovať osobnejšie cez email, messenger, whatsup, alebo akokoľvek, ako ste zvyknutí. Vždy zdieľajte link priamo na výzvu, aby bolo možné podporu hneď zrealizovať.
Nezabúdajte sa POĎAKOVAŤ!! Verejne aj osobne, radšej dvakrát ako vôbec. Každá láskavá podpora si vždy zaslúži veľké ĎAKUJEM.
Krok štvrtý – Vytvorenie výzvy
Ak ste si poctivo urobili prípravu, nič Vám nebráni pristúpiť k vytvoreniu samotnej výzvy. Teraz je to už veľmi jednoduché a zaberie Vám to len pár minút.
Darcovskú výzvu pre NADÁCIU ADELI vytvoríte cez túto vstupnú linku:
https://nadaciaadeli.darujme.sk/p2p/nova/
Vyplňte názov kampane.
Zvoľte si cieľovú sumu – odporúča sa suma od 300 do 500 eur, ale zvoliť si môžete akúkoľvek podľa Vašich predstáv a samozrejme aj v závislosti od intenzity Vášho nasadenia pri oslovovaní darcov.
Po odsúhlasení podmienok kliknite na modré tlačidlo Vytvorte výzvu. Dostanete sa na stránku, kde už si naformulujte vaše vlastné znenie výzvy.
- text, ktorý je prednastavený, si môžete podľa potreby upravovať, môžete ho vymazať, prepisovať, aj použiť, podľa potreby, editovacie nástroje sú v červenom rámčeku (viď obrázok nižšie)
- obrázky sa dajú vkladať cez predposlednú ikonku (štvorček) v červenom rámčeku
- nastavte si dĺžku trvania výzvy – je to tiež individuálne, odporúča sa do 21 – 30 dní, počas trvania je dobré výzvu stále oživovať na sociálnych sieťach, pridávať foto a podobne, čo vyžaduje čas a námahu, tak si to treba zvážiť, ak dáte zase dlhší čas, je tam viac času na získavanie darcov a darov
- titulná horná foto výzvy je výberová z ponuky (ak tam však budete chcieť použiť nejakú špeciálnu vlastnú foto, stačí mi napísať, ja ju tam vložím) – treba však myslieť na to, že je to fotka neštandardného tvaru, taký podlhovastý výrez, tak treba rátať s tým, že sa bude orezávať naozaj na úzky a široký slížový tvar
- keď máte text a fotky vložené, uložte a tým vytvoríte Darcovskú výzvu (ak chcete ešte niečo upraviť, vždy sa do textu viete vrátiť tlačítkom vpravo hore Upraviť výzvu)
- následne Vám príde do emailu potvrdzujúci email o vytvorení výzvy a tiež potvrdzujúci email od Nadácie, pre ktorú zbierku robíte (v tomto prípade Nadácia ADELI)
- odporúča sa, aby ste ako prvú platbu vložili nejakú sumu cez ponúkanú platobnú bránu (tým si aj otestujete, ako to funguje, ak by darcovia mali otázky)
- a môžete zdieľať! 😊 začnite sociálnymi sieťami, na Facebooku to funguje skvele, vyzvite na podporu aj na ďalšie zdieľanie, a nezabudnite! pre väčšiu intenzitu zbierky je nevyhnutná aj osobná komunikácia priamo cez email, messenger, whatsup a pod., čím je výzva osobnejšia, tým je úspešnejšia
- pri zdieľaní výzvy využívajte aj iné fotografie, napríklad, ak robíte nejakú aktivitu, informujte o jej vývoji (príklad nižšie) – nikdy však nezabudnite zdieľať zároveň aj link na výzvu, aby bolo pre darcov jednoduché rýchlo ju podporiť
- Či už výzvu zdieľate priamo cez link alebo cez fotky, vždy zadajte možnosť, že post môže vidieť ktokoľvek – teda Verejné (viď obr.), je to dobré pre to, ak by niekto ďalší Váš post zdieľal, aby sa bez obmedzenia ukazoval aj jeho priateľom
- Vyzývajte ľudí na darovanie aj na zdieľanie, čím viac sa šíri, tým väčšia úspešnosť
- Darca, ktorý daruje, dostane vždy ďakovací email automaticky priamo z výzvy, nezabúdajte však aj Vy ďakovať, osobne, cez emaily, ak darcu poznáte, ale aj verejne cez Facebook
- Priamo vo výzve vidíte hneď dary, ktoré ste dostali a môžete vidieť aj zoznam darcov pod darovacou bránou
- Po ukončení Vašej darcovskej výzvy, dostanete Vy, aj všetci zúčastnení darcovia email o tom, že výzva skončila a s akou úspešnosťou, správu dostane aj organizácia, pre ktorú ste zbierali, vyzbierané prostriedky budú prevedené na účet konkrétneho pacienta alebo projektu, pre ktorých bola zbierka určená
VÝHODY darcovskej výzvy oproti tradičným zbierkam
- Darca sa nemusí registrovať, darovať príspevok môže veľmi jednoducho na 3 kliky priamo cez platobnú bránu na darcovskej výzve
- Nadácia bude vašim darcom tiež ďakovať, spracovávať platby, môže pripomenúť nedokončenú platbu a garantuje transparentnosť zbierky
- Darcovská výzva je živšia, zábavnejšia a tým aj atraktívnejšia pre darcov; všetky kontakty (aj anonymné) budú registrované v rámci ochrany osobných údajov v Nadácii, ktorá garantuje ich ochranu i transparentnosť systému
- Po ukončení darcovskej výzvy bude celá suma vyzbieraných peňazí presunutá na konto konkrétneho pacienta, pre ktorého sa zbieralo, bez strhnutia bankových poplatkov za využitie platobnej brány
Želám úspešný rozbeh, štedrých darcov a držím palce, aby ste si to naozaj užili – je to nielen dobrý spôsob na získavanie peniažkov na dobrú vec, ale aj skvelá zábava, ktorú môžete rozohrať so svojimi priateľmi a známymi ;)
Monika Ďurkovičová
Kontakt: monika.durkovicova@nadaciaadeli.sk